Khamis, 13 Februari 2020

BBM3410satu2020: Tentang diri

 


Nama saya Syahrudin bin Selamat. Saya berasal dari Kampung Sentosa, Batu 10, Sandakan, Sabah. Saya dilahirkan pada 1 Disember 1998. Saya merupakan anak ketujuh daripada sembilan orang adik-beradik. Semasa saya berumur 6 tahun, saya belajar di taman bimbingan kanak-kanak (TABIKA) Kampung Sentosa, batu 10, Sandakan. 

Seterusnya, saya meneruskan pelajaran di peringkat sekolah rendah. Saya bersekolah di Sekolah Kebangsaan Ladang Sandak selama 6 tahun. Saya belajar di sekolah kebangsaan Ladang Sandak iaitu dari tahun 2005 hingga tahun 2010. Saya berjaya menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).

Saya melanjutkan pelajaran peringkat sekolah menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Elopura Bestari. Saya bersekolah di sekolah ini dari tahun 2011 hingga 2015. Sepanjang belajar di sekolah Elopura, saya banyak belajar benda baharu. Saya juga dapat mengikuti aktiviti-aktiviti yang saya minati. Saya menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) pada tahun 2015.

Semasa berada di peringkat tingkatan 6, saya masih bersekolah di sekolah yang sama iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Elopura Bestari yang tercinta. Saya belajar selama 3 semester di tingkatan 6. Saya berjaya lulus dengan baik dalam Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM).

Seterusnya, saya menyambung pengajian saya di Universiti Putra Malaysia Kampus Serdang. Saya mengambil program Sastera Bahasa dan Linguistik Melayu selama tiga setengah tahun. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018)

Assalamualaikum wbt kawan-kawan saya. Masih ingat pasal Alim??? Lirik lagu di bawah ini merupakan penceritaan tentang keseluruhan kehidupan ...