Isnin, 17 Februari 2020

BBM3410Satu2020: Asas Grafik


Pertama sekali, kumpulan kami telah menyediakan barang-barang yang telah diperlukan untuk membuat tugasan asas grafik ini. Barangan seperti gunting, pisau, reben, mounting board, jam kertas dan yang terpenting iaitu majalah glossy. Pada mula tugasan, kami menggunting majalah untuk mencari huruf dan nombor yang kami perlukan. Kami memulakan dengan mencari grafik berasaskan elemen mudah, warna, teks, kesesuaian dan keseimbangan.




Seterusnya, kami menggunting gambar yang terdapat dalam majalah yang telah diluluskan oleh prof Normaliza. Kami juga menggunting dan menggumpulkan huruf dan nombor berkenaan untuk tugasan ini.




Proses seterusnya, kami menyusun nama dan nombor matrik setiap daripada kami. Kami menyusun bahan yang telah kami gunting di tengah-tengah meja. Proses ini memakan masa yang lama untuk mencukupkan huruf dan nombor yang kami perlukan. Proses terakhir dalam menghasilkan tugasan ini adalah dengan menggabungkan 6 mounting board dengan grafik berasaskan elemen mudah, warna, teks, keseimbangan dan kesesuaian. 




Ini adalah hasil kerja kumpulan kami iaitu produksi Lenggang Kangkung. Kami berjaya menyiapkan tugasan ini dengan mengambil masa lebih kurang 3 jam. Kami telah menghantar tugasan ini  ke bilik prof Normaliza. Sekian Terima Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018)

Assalamualaikum wbt kawan-kawan saya. Masih ingat pasal Alim??? Lirik lagu di bawah ini merupakan penceritaan tentang keseluruhan kehidupan ...